Usługa e-doręczeń do kontaktu z urzędami

Zmiana

Usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP. Jest to specjalna skrzynka elektroniczna do kontaktu z urzędami. Wiadomości wysłane z adresu e-Doręczeń mają takie skutki, jak list polecony z poleceniem odbioru.

Zakładanie adresu do e-Doręczeń

Wniosek o adres do e-Doręczeń składany jest elektronicznie pod poniższym linkiem: wniosek o adres do e-doręczeń

Po założeniu adresu należy go aktywować i wpisać do bazy adresów elektronicznych (BAE). Przedsiębiorcy wpisani do KRS dodatkowo muszą wyznaczyć administratora skrzynki.

Zakładając adres do e-Doręczeń dla swojej firmy, wskazujesz go jako adres do korespondencji urzędowej. Wpisanie adresu do e-Doręczeń do bazy adresów elektronicznych oznacza, że urzędy korzystające z e-Doręczeń będą przesyłały korespondencję dotyczącą danej firmy wyłącznie elektronicznie.

Termin na wdrożenie e-Doręczeń dla jednostek zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2025, mija 1 kwietnia 2025.

Przedsiębiorcy wpisani do CEIDG muszą założyć adres do e-Doręczeń do 1 października 2026 roku.

Ostatnie zmiany w przepisach

Usługa e-doręczeń do kontaktu z urzędami

Zmiana Usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP. Jest to specjalna skrzynka elektroniczna do kontaktu…