Strona główna » Usługa e-doręczeń do kontaktu z urzędami
sty
31
2025
Wyłączono
Zmiana
Usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP. Jest to specjalna skrzynka elektroniczna do kontaktu z urzędami. Wiadomości wysłane z adresu e-Doręczeń mają takie skutki, jak list polecony z poleceniem odbioru.
Po założeniu adresu należy go aktywować i wpisać do bazy adresów elektronicznych (BAE). Przedsiębiorcy wpisani do KRS dodatkowo muszą wyznaczyć administratora skrzynki.
Zakładając adres do e-Doręczeń dla swojej firmy, wskazujesz go jako adres do korespondencji urzędowej. Wpisanie adresu do e-Doręczeń do bazy adresów elektronicznych oznacza, że urzędy korzystające z e-Doręczeń będą przesyłały korespondencję dotyczącą danej firmy wyłącznie elektronicznie.
Termin na wdrożenie e-Doręczeń dla jednostek zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2025, mija 1 kwietnia 2025.
Przedsiębiorcy wpisani do CEIDG muszą założyć adres do e-Doręczeń do 1 października 2026 roku.
Zmiana Usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP. Jest to specjalna skrzynka elektroniczna do kontaktu…